RAMOWY ROZKŁAD DNIA - DZIEŃ AKTYWNOŚCI DZIECKA

6.30 - 8.15
Schodzenie się dzieci. Zabawy wg inwencji dzieci, w kącikach tematycznych, ćwiczenia poranne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolny; gry dydaktyczne, prace porządkowe; zabawy i ćwiczenia logopedyczne oraz kinezjologiczne; zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne.
8.15 - 8.50
Śniadanie. Czynności samoobsługowe; doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku

8.50 - 11.30
Aktywność zbiorowa i indywidualna inspirowana przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w różnych sferach rozwojowych. Zabawy i gry ruchowe, rozwijające procesy poznawcze, zajęcia ekologiczno-przyrodnicze, artystyczne, spacery, wycieczki, uroczystości. Wielozmysłowe poznawanie "świata". Projektowanie działań, doświadczanie i poszukiwanie rozwiązań problemów. Praca indywidualna: kompensacyjno-terapeutyczna.
 
11.30 - 12.00
Obiad. Czynności samoobsługowe; ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami; pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się.

12.30 – 14.00
Grupa II – odpoczynek poobiedni.
Grupa III i IV - Relaksacja, wizualizacja, czytanie literatury dziecięcej. Propozycje zadań otwartych sprzyjających twórczej aktywności ruchowej i artystycznej dzieci: sportowej, plastycznej, muzycznej, werbalnej. Praca terapeutyczno-kompensacyjna   z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z dziećmi zdolnymi. Kontynuowanie rozpoczętych wcześniej zadań  - zgodnie z potrzebami i indywidualnym tempem pracy dziecka. Obserwacja (diagnozowanie) zachowań i  działań dzieci.

14.00 – 14.30
Podwieczorek. Czynności samoobsługowe i porządkowe; pomoc w nakrywaniu posiłku.
 
14.30 - 16.30
Samodzielne planowane i organizowane przez dzieci zabawy dowolne:  zespołowe i indywidualne. Wspieranie przez nauczyciela twórczych inicjatyw dzieci; praca indywidualna: kompensacyjno-terapeutyczna; pobyt na świeżym powietrzu; prace porządkowe.
Rozchodzenie się dzieci.

Ponadto:
Zajęcia dodatkowe zgodnie z harmonogramem przyjętym na dany rok szkolny.