TERAPIA PEDAGOGICZNA
Terapia pedagogiczna to specjalistyczna pomoc dziecku w pokonywaniu zaburzeń rozwojowych, trudności w nauce oraz zachowaniu. Przedmiotem oddziaływania terapeutycznego jest dziecko oraz jego środowisko. Terapia pedagogiczna to oddziaływanie za pomocą środków pedagogicznych, dydaktycznych i wychowawczych na zaburzone obszary rozwoju dzieci.
Zajęcia terapii pedagogicznej w naszym przedszkolu prowadzą:
mgr Barbara Mroczek
– oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny
e-mail: barbara.mroczek@op.pl
mgr Aneta Wołoszyn
– terapeuta pedagogiczny
e-mail: aneta.woloszyn@poczta.onet.pl
Zajęcia odbywają się 2 razy w tygodniu
Terapeuci pedagogiczni oprócz umiejętności diagnozowania rozwoju psychosomatycznego i prawidłowego doboru metod postępowania, podczas zajęć terapeutycznych okazują zainteresowanie dziecku oraz stwarzają atmosferę życzliwości, zaufania i bezpieczeństwa.
CELEM TERAPII PEDAGOGICZNEJ JEST:
- stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych,
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach dzieci,
- eliminowanie niepowodzeń oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji.
ZAKRES DZIAŁAŃ TERAPII PEDAGOGICZNEJ OBEJMUJE DZIECI O:
- inteligencji przeciętnej i niższej niż przeciętna,
- z zakłóceniami funkcji wzrokowych i słuchowych,
- z zakłóceniami i opóźnieniami rozwoju ruchowego razem z zakłóceniami procesu lateralizacji,
- zaburzonym rozwoju procesów emocjonalno – motywacyjnych,
- z zaburzeniami mowy,
- z zaburzeniami zdolności matematycznych,
- z zaburzeniami dynamiki procesów nerwowych.
ZASADY TERAPII PEDAGOGICZNEJ:
- Zasada życzliwej pomocy.
- Zasada aktywnego, samodzielnego i dobrowolnego udziału dzieci w zajęciach.
- Zasada dostosowania treści kształcenia do potrzeb dziecka.
- Zasada różnorodności form i metod pracy.
- Zasada stopniowania trudności.
- Zasada systematyczności i ciągłości oddziaływania psychoterapeutycznego.
|