,,Humory i humorki- my i nasze emocje”
22.02.2019r.
Emocje odgrywają zasadniczą rolę w życiu każdego człowieka - zarówno dzieci jak i dorosłych . Wiek przedszkolny to okres intensywnego rozwoju emocjonalnego dzieci. W tym czasie dzieci poznają, identyfikują i wyrażają emocje, a więc bogaci się i różnicuje życie emocjonalne.
Jest to także okres, w którym dzieci mogą wykształcić inteligencję emocjonalną, zdobyć tzw. dobre nawyki emocjonalne –umiejętności związane z odbiorem, a także okazywaniem stanów emocjonalnych, poznają sposoby rozładowania napięć, panowania nad emocjami. Zdobyte wówczas umiejętności decydują o późniejszym życiu. Dziecko w przedszkolu wchodzi w swój pierwszy świat , zdobywa doświadczenia w wyrażaniu i odbiorze emocji i uczuć . Nauczyciel przedszkola jest pierwszą osobą po rodzicach , która ma wpływ na kształtowanie postaw, umiejętności społecznych oraz rozwój emocjonalny dziecka. W czasie dzisiejszych zajęć dzieci miały okazję wypowiedzieć się na temat tego, co ich cieszy, co ich smuci, a co wywołuje w nich złość. W trakcie zabawy ,,Podróż po zaczarowanej krainie” dzieci prezentowały gestem i mimiką smutek, złość i radość. Następnie bawiły się z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Najbardziej podobała im się zabawa ,,masażyk”. Na koniec zajęć dzieci otrzymały naklejkę z uśmiechniętą buzią – symbolem pozytywnych emocji.