Projekt edukacyjny  „Woda jest niezwykła
Termin realizacji:  05 .03.2018r– 23.05. 2018 r.

    Metoda projektów to jedna z metod nauczania w naszym przedszkolu. Jest przede wszystkim odpowiedzią na dziecięcą ciekawość świata, przynoszącą małemu badaczowi radość samodzielnego działania i poznania. Praca tą metodą, to także bardzo dobre przygotowanie do dalszych etapów edukacji. Podczas realizacji projektów edukacyjnych przedszkolaki stają się czujnymi poszukiwaczami wiedzy i aktywnymi badaczami otaczającego świata.
 W naszej grupie pierwszym realizowaną tematyką była woda.
 Pierwszym etapem było tworzenie siatki pytań, czyli spisanie tego co dzieci już wiedzą o wodzie, a czego chciałyby się jeszcze dowiedzieć.
Dzieci podczas słuchania opowiadania H. Bechlerowej dowiedziały się jak woda krąży w powietrzu, utrwaliły tą wiedzę poprzez doświadczenie z lodem i gorącą wodą  czyli jak powstaje deszcz.
Podczas zabaw plastycznych wykonały schemat wędrówki wody w przyrodzie wycinały sylwetę kropli wody, malowały padający deszcz metodą „mokre w mokrym”. Szukały również zastosowań wody w naszym przedszkolu przy myciu i szczotkowaniu zębów oraz podczas wycieczki do przedszkolnej kuchni. Wykorzystany był również film na youtubie z którego dowiedziały się jak woda dostarczana jest do naszych mieszkań. Przedszkolaki wykonywały szereg doświadczeń związanych z woda – mroziły wodę w zamrażalniku z którego powstał lód, topiły na grzejniku resztki śniegu z podwórka. Mieszały w wodzie sól, cukier i  mąkę gdzie dowiedziały się które produkty rozpuszczają się w wodzie a które nie oraz puszczały do naczynią z wodą różne przedmioty i obserwowały, które z nich toną a które pływają na powierzchni wody i dlaczego.
Woda stała się źródłem doskonałej zabawy gdy przedszkolaki przelewały ją do z naczynia do naczynia, oraz barwiły ją różnymi kolorami.
Dzieci dowiedziały się o życiu zwierząt na dnie rzek, mórz i oceanów oglądając film „Podwodny świat””.
Woda to również źródło życia  - bez niej na ziemi nie byłoby życia – do takiego wniosku doszły z, gdy po ćwiczeniach gimnastycznych wszystkim chciało się bardzo pić i gdy podczas wycieczki do supermarketu zobaczyły na półkach mnóstwo butelek z wodą źródlaną i mineralną doszły do wniosku skoro jest jej tak dużo,  to jak bardzo  potrzebna jest dla naszego organizmu.  
Tematyka wody towarzyszyła dzieciom również podczas zajęć ruchowo muzycznych – bawiły się i tańczyły z chustkami  przy utworze Erica Santiego „Gymnopedie” no 1 czyli taniec kropelek wody,  uczyły się
i wykonywały piosenkę „Czyścioszki”. Pod koniec realizacji projektu zaprosiliśmy eksperta do spraw czystości wody – Pana Dyrektora SANPEPIDU w Lwówku Śl., który opowiedział nam jak i dlaczego należy badać czystość wody, która płynie do naszych mieszkań.  Kulminacyjnym momentem naszego projektu były zajęcia otwarte dla rodziców, na których dzieci zaprezentowały poznaną wiedzę na temat wody, przedstawiły inscenizację „Historia kropelki wody” oraz przedstawiona została prezentacja multimedialna o naszych poczynaniach podczas realizacji projektu . Rodzice wspólnie z dziećmi przygotowali zdrowe napoje w postaci wód smakowych z cytrusami i miętą jako alternatywy dla sztucznie barwionych i smakowych napojów sprzedawanych
w naszych sklepach.