Mowa związana jest z ogromnym obszarem działań każdego człowieka
i wpływa na kształtowanie się jego osobowości. Opanowanie właściwej techniki mówienia, wyraziste wymawianie głosek i wyrazów daje dziecku większą szansę na sukces szkolny i pozwala uniknąć wielu niepotrzebnych stresów. Prawidłowa wymowa ma również wpływ na procesy percepcyjne, a w szczególności na naukę czytania i pisania. Dlatego należy starać się, by zaburzenie mowy zostało usunięte, zanim dziecko podejmie naukę
w szkole. W związku z tym, w naszym przedszkolu odbył się przegląd wierszy logopedycznych pod hasłem „Wierszyki łamiące języki”. Dzieci
z każdej grupy, indywidualnie lub grupowo zaprezentowały wiersze „łamiące języki” nasycone trudnymi głoskami np. „Szczypawka”, „Dżdżownica”, „Jerzy”, „Rarytasy Stasia”, „Kaczki-cudaczki”, „Myszek sto” itp.
Przegląd miał na celu:
rozwijanie zdolności recytatorskich,
prezentację umiejętności językowych,
motywowanie do ćwiczeń logopedycznych,
wzbogacenie słownictwa,
zachęcanie do występów przed szerszą publicznością
Dzieci wykazały się dużymi umiejętnościami językowymi i te pozornie trudne wiersze nie sprawiły im problemu. Gratulujemy wszystkim aktywności twórczej i wspaniałego
występu!