„Wierszyki łamiące języki”
20.04.2017r.

 Mowa związana jest z ogromnym obszarem działań każdego człowieka
i wpływa na kształtowanie się jego osobowości. Opanowanie właściwej techniki mówienia, wyraziste wymawianie głosek i wyrazów daje dziecku większą szansę na sukces szkolny i pozwala uniknąć wielu niepotrzebnych stresów. Prawidłowa wymowa ma również wpływ na procesy percepcyjne, a w szczególności na naukę czytania i pisania.  Dlatego należy starać się, by zaburzenie mowy zostało usunięte, zanim dziecko podejmie naukę w szkole.  W związku z tym, w naszym przedszkolu odbył się przegląd wierszy logopedycznych pod hasłem „Wierszyki łamiące języki”.  Dzieci z każdej grupy, indywidualnie lub grupowo zaprezentowały wiersze „łamiące języki” nasycone trudnymi głoskami np. „Szczypawka”, „Dżdżownica”, „Jerzy”, „Rarytasy Stasia”, „Kaczki-cudaczki”, „Myszek sto” itp. Przegląd miał na celu:

  • rozwijanie zdolności recytatorskich,
  • prezentację umiejętności językowych,
  • motywowanie do ćwiczeń logopedycznych,
  • wzbogacenie słownictwa,
  • zachęcanie do występów przed szerszą publicznością

Dzieci wykazały się dużymi umiejętnościami językowymi i te pozornie trudne wiersze nie sprawiły im problemu. Gratulujemy wszystkim  aktywności twórczej i wspaniałego występu!