Mali odkrywcy- „Ile wody jest w dzbanku?”
05.05.2016r.

„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż - a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem!"
Konfucjusz

 Dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia  tej  ciekawości  są zabawy  i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka.   Tematem zabaw badawczych w naszej grupie była woda. Przedszkolaki między innymi porównywały pojemność naczyń przy przelewaniu płynu, odmierzały
i porównywały jego poziom w naczyniach o różnej wielkości i kształcie oraz tym samym kształcie a o innym ułożeniu naczynia. Celem przeprowadzonych zabaw badawczych było rozwijanie aktywności
i  zainteresowań poznawczych dziecka, pobudzanie  do myślenia, poszukiwania, a przede wszystkim do działania, wyjaśniania i  stawiania wniosków.