Mali odkrywcy- „Ile wody jest w dzbanku?” 05.05.2016r.
„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż - a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem!"
Konfucjusz
Dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia tej ciekawości są zabawy i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Tematem zabaw badawczych w naszej grupie była woda. Przedszkolaki między innymi porównywały pojemność naczyń przy przelewaniu płynu, odmierzały
i porównywały jego poziom w naczyniach o różnej wielkości i kształcie oraz tym samym kształcie a o innym ułożeniu naczynia. Celem przeprowadzonych zabaw badawczych było rozwijanie aktywności
i zainteresowań poznawczych dziecka, pobudzanie do myślenia, poszukiwania, a przede wszystkim do działania, wyjaśniania i stawiania wniosków.