W roku szkolnym 2012/2013 dzieci z naszego przedszkola objęte są opieką logopedyczną. W miesiącach X-XII przeprowadzone zostały badania przesiewowe mowy. Celem badań było ustalenie aktualnego poziomu rozwoju mowy dzieci. Na zajęcia zakwalifikowano 44 przedszkolaków. Najczęściej występujące wady wymowy to: nieprawidłowa realizacja głosek: sz,ż,cz,dż, s,z,c,dz, r, k,g. Zajęcia logopedyczne prowadzone przez nauczyciela-logopedę Monikę Zimmer odbywają się systematycznie w formie zabawy. Terapia ma na celu: usprawnianie narządów artykulacyjnych, wyrabianie wrażliwości słuchowej, wywołanie i utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek, wzbogacenie zasobu słownictwa czynnego i biernego. Podczas zajęć stosowane są różne metody pracy i różnorodne pomoce logopedyczne. Zarówno metody, pomoce, czas i częstotliwość zajęć dostosowana jest do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.
Rodzice pełnią bardzo ważną rolę w procesie rozwoju mowy. Po zajęciach w przedszkolu utrwalają ćwiczenia w domu, wspierają, pomagają, chwalą za postępy, nagradzają za trud. Dzieci mają poczucie odniesionego sukcesu i chętnie uczestniczą w zajęciach.